mutlu yaşama sanatı kitap
Josef Kischner'ın ''Mutlu Yaşama Sanatı'' adlı kitabından kendimce önemli gördüğüm tavsiyelerden birkaçını seçerek burada bahsetmeyi uygun gördüm. Mutlu olmak için ne yapmalı ? Sorusuna bir cevap niteliğinde birkaç öneri diyebilirim. Aslında mutluluk reçetesi gibi bunları sunmak ne kadar doğru olur bilmiyorum.

 Her gün aynı şekilde düşünüp aynı şeyleri yaparak inanın bir şey değişmiyor. ''Bir şey yaparsam hayatım değişir, ''  benim için önemli cümlelerden biri. Bu yüzden beni en çok  rahatsız eden bir mesele manipülasyon konusuna yöneldim. Bunun için  araştırma yaparken nereden nereye, evde Josef Kirschner'ın kitapları birden  aklıma  geldi.

 Manipülasyon konusunu onun  kitaplarından aşina olduğumu  hatırladım. Bir göz atayım derken Mutlu Yaşama Sanatı adlı kitabındaki bazı öneriler hoşuma gittiği için bloğumda bu konuda bir yazı yazmaya karar verdim.


Mutlu olmak istiyorum, ne yapmalıyım? nereden başlamalıyım? Diyorsanız Kirschner'in
Mutlu Yaşama Sanatı adlı kitabındaki öneriler belki size yol gösterici olabilir .


Hayat Kitabı:






mutlu yaşama sanatı''Her gün neleri ve nasıl yapmanız gerektiğine karar verin. ve bunu 'Hayat Kitabı'nıza yazın.'' 

Yazar kendine ait bir hayat kitabı oluşturmuş. Örneğin 20 yıldır her gün uyguladığı bir köşeye oturup bedeni ve ruhu gevşeyene kadar derin nefes alırmış.

Huzuru içinde sağladığında on kere ''Şimdi kendimle ve evrenle bir olduğumu hissediyorum''diye tekrar ediyormuş.
Bu gibi günlük yaptığı egzersizleri, önemli bilgileri yazar,  Hayat Kitabına yazıyormuş..

Ben de hep böyle bir defter oluşturmayı çok denediğimi söyleyebilirim. Artık o kadar çok
bilgiye ulaşıyoruz ki onu mu yapsam, bunu da yazsam derken bu defter çok kabardığı için
 günlük olarak uygulamakta zorlanmaya  başladığımdan nice defterler hep yarım kalmıştır.

Kesinlikle böyle bir defterin olması gerektiğini düşünüyorum.Yeniden deneyim bakalım.
Sanırım benim için en önemlileri belirleyip onları uygulamayı denemeliyim.

Kendini Sevme Alıştırması:
Yazar; mutluluk duygumuzu dışarıda ve diğer insanlarda arıyorsak ona ne zaman, nerede
ve ne ölçüde kavuşacağımız belli değildir, diyor ve sevgi için de aynı durum söz konusu
 olduğunu ekliyor.
Josef Kischhner, ilişkilerde yaşanan  sorunların  insanların kendilerini sevmeyi 
bilmediklerinden kaynaklandığını belirtiyor.

Bunun için herkesin kendisinde beğenmediği bir özelliğini bulup, bunu benimseyerek kendini
 sevme  egzersizini yapmasını öneriyor.
  Ayna karşısına geçip ''kendimi seviyorum'' diyebilirsiniz;  kişisel gelişim  alanında en çok  önerilen bir egzersiz.

Manipülasyon:


mutlu yaşama sanatıYazar Josef Kirschner'in kitaplarında manipülasyon ile ilgili konulara değindiğini daha önce bahsetmiştim.

Sürekli manipüle edildiğimiz gibi bizlerin  de sürekli manüpile ettiğimizi vurguluyor. Bu gerçeği kabul edip yapacağımız ilk şey bu oyunun kurallarını öğrenmektir, diyor yazar.

Başkalarının kuklası olmak istemiyorsak, hayatımızı kendi istek ve tasarımlarımıza göre sürdürmeyi arzu ediyorsak yapacağımız ilk şey bu oyunun kurallarını öğrenmek.
Hep birileri tarafından olumsuz yönde etkilendiğimiz için şikayet etmek yerine bunu değiştirmek için bir şeyler yapmaya başlayın önerisinde bulunuyor.

Manipülasyon oyununda önce kendimizden başlamamız gerekiyor:
Her gün on ya da yirmi kere ''kendime inanıyorum'' ya da''ben güçlüyüm, bu işi başaracağım'' (aslında
seçilen cümleler şimdiki zamanda olmalı. Kitapta gelecek zaman olarak cümle verildiği için
aynen yazdım.) Kendi kendinize telkinleri, olumlamaları tekrarlayın, sizin için gerçek olana
 kadar yineleyin.



Araştırmalarım sonucu manipülasyondan etkilememek için zihninizi başıboş
 bırakmamamız gerektiğini öğrendim. İnternette bu konuda güzel bilgiler bulabilirsiniz.
 Dışarıdan sürekli maruz kaldığımız olumsuzluklarla bilinçaltımız programlanıyor, buna
karşı kendimize vakit ayırmak, olumlu telkinler, olumlamalar yapmak,  kendi merkezimizde kalmamızı sağlamak  bunun en iyi reçetesi.

Bunun yanı sıra kitaptaki kendimizi sevme alıştırmasını yapmak, hayat kitabı oluşturmak...gibi kendimizle olan bağı güçlendirmek adına yaptığımız günlük rutinler  manipülasyonlar
 karşısında güçlü durmamızı sağlayacak.



Benim yıllar önce uyguladığım bir yöntem ve bloğuma yazdığım kitap yorumum
''Olumsuz Düşüncenin Ötesinde''  adlı yazımı okumanızı tavsiye ederim. Zihninizdeki
 olumsuz düşüncelerin ve duyguların varlığı, daha kolay manipüle edilmemize etken. Bu
yüzden zihninizdeki düşüncelerin farkına varmak ve değiştirmek için bu yazıma göz
 atabilirsiniz.

Kendi Kendine Telkin:

Yazar, kendi kendine telkin konusunda  isim yapmış  olan Emile Coue'nun önerisine değinmiş:
Sabah kalkmadan önce ve akşam yatmadan önce yirmi kere '' Her gelen gün bir öncekinden
 daha iyi ve başarılı geçecek'' diye tekrar etmeyi öneriyor.

Sürekli farklı kitaplarda  çokça karşılaştığım Emile Coue'nun Kendi Kendine Telkin adlı
 kitabına göz atma fırsatı buldum. Kitapta doğa ve evren yasalarına  aykırı olmadığı sürece kendi kendine telkinle hiçbir şey
 imkansız değildir, yazıyor.



Yazarak, Sorunlardan Kurtulmanın Yolları:


mutluluğun formulüYaşlı bir kadının yazara gönderdiği mektupla ilgili anektod ilgimi çekti.
 Kocasının ölümünde sonra zor dönemler geçiren kadın bir gün hayalinde kocasına mektup yazmaya karar vermiş. Her akşam kocasına detaylı mektuplar yazmış. Düşüncelerini aktardığı gibi akıl danıştığı bile oluyormuş.

Onu ayakta tutan en önemli faktörün yazdığı mektuplar olduğunu belirtmiş. Yıllar önce ben de bir televizyon programında doğuştan hasta çocuğu olan bir kadını dinlemiştim.

Sanırım çocuk  iyileşme katettiği için yaptıklarını anlatmıştı.
Çocuk iyileşmeden önce bir sürü arınma tekniği kullanmış. Bunlardan biri de sürekli yazmakmış. Kadın belki milyonlarca kez yazdım, dedi. Böylece blokajlarım temizlendi.Yani olumsuz düşünceleri bıkıp usanmadan yazmak gerekiyormuş.

''İçimi dökecek kimsem yoktu. Bütün içimdekileri kağıda döktüm. Yazdım durmadan her şeyi, sanki başkasına anlatırcasına...
İçimde yığılmış, bloke olmuş içinden çıkılmaz sorunlarımı defalarca yazdım. Aklıma başka fikirler gelmeye başladı. Sanki karşımdakine akıl veriyormuş gibi çareler yazmaya
 başladım.''

Sonra rahata kavuştuğunu ve yazdıklarını da yırtıp attığını söylemişti.

 Mutlu Yaşama Sanatı adlı kitapta; mutlu bir  hayat için manipülasyonlara karşı kendimizi eğitmekten, günlük sorunlardan yazarak kurtulmaya, zihnimizi başkalarının yönlendirmemesi
 için kendi kendine  telkinler yapmaya,  bu uygulamalara her daim başvuracağımız bir kaynak
 kitap olarak Hayat Kitabı oluşturmak  tavsiyeler arasında.

Mutluluğun sırları artık sır olmaktan çıkmış durumda.  Kendinizi ne kadar kendi merkezinizde tutarsanız, zihninize, düşüncelerinize ne kadar hakim olursanız, kendinize ne kadar önem ve
 değer verirseniz, insan ilişkileriniz ne kadar sağlıklı olursa o kadar mutlu, huzurlu bir hayatınız oluyor.


 Kısaca hayat içerisinde ne kadar dengeli yaşarsanız o kadar mutluluğu yakalama şansınız
artıyor. Mutlu olmanın yolları için birçok tavsiye olmasına rağmen hala bunu neden
başaramıyoruz? Maalesef uygulama aşamasına geçemediğimizden.