Sayfa: 286

Peygamberler dediler ki: “Çirkin ve kötüye yormak, sizin ruhunuzdan meydana gelen bir şey. Bu kabahat biz de değil, sizde. Bir tehlikeli yerde uyusan, bir ejderha da başucundan sana doğru gelmeye başlasa, Merhametli birisi “Çabuk kalk, yoksa ejderha yutacak” diye seni uyandırsa “Neye, kötüye yoruyorsun” der misin? Ne yorması, kalk da aydınlık bir bak, gör! Ben, seni kötü yorumdan kurtarıyor da devlet yurduna götürüyorum.

Çünkü peygamber, gizli şeyi bilip seni de o şeyden agah eden adamdır. O, Cihan halkının görmediği şeyleri görmüştür. Bir doktor sana “Koruk yeme, sana şu çeşit kötü bir hastalık verir” dese “Neden kötüye yoruyorsun” der misin? Dersen öğütçüyü suçlu tutuyorsun demektir. Müneccim “Bugün sefere çıkma sakın” dese, müneccimin yüz kere yalanını tutmuş olsan da bir iki kere sözü doğru çıksa yine sözüne uyarsın.

Bizim nücum bilgimize asla yanlış çıkmaz. Bölye olduğu halde nasıl oluyor da doğruluğuna inanmıyorsun, doğruluğu sence gizli, kapaklı kalıyor? O doktorla müneccim sana verdikleri haberi zanla şüpheyle veriyor. Halbuki biz açıkça görüyor, söylüyoruz. Cehennemin dumanını, cehennemin ateşini... Sense sus yahu, bırak şu sözü: kötüye yormak, bize ziyan veriyor demektesin. Ey öğütçülerin öğüdünü dinlemeyen, kötü yoruş, nereye varırsan var, seninledir!

Adeta ardından bir yılan gidiyor, birisi de damdan görüp haber veriyor. Ona sus, beni dertlendirme, bana keder verme diyorsun. Adamcağız, peki benden günah gitti diyor. Fakat yılan seni boynundan sokunca bütün neşen zehir kesilir de o adama “Be adam mademki iş böyleydi, neden yenini yakanı yırtarak feryat etmedin? Yahut yukardan tepeme bir taş atıp, bana işin ciddiyetini, işin vehametini bildirmedin” dersin.

O adam da iyi ama sen benim sözümden inciniyordun. Ne faydası var? Sana çok söyledim ama kar etmedi ki! Ben sana iyilik ettim, seni bu kötü işten kurtarmak için öğütler verdim. Kötülüğünden bu iyiliğin kadrini bilmedin... Öğüdüm seni büsbütün azdırdı, bana büsbütün cefa etmeye, beni büsbütün incitmeye başladın der. Aşağılık kötü kişilerin huyu budur. Sen ona iyilik ettin mi, o sana kötülük eder. Sabırla nefsin belini bük. O alçaktır, o kötüdür, iyilik etmeye gelmez ona!

Kerem sahibi birisine ihsanda bulunursan eğer, bire karşılık sana yedi yüz verir.Bu alçağa da cefa eder, onu kahreylersen sana aşırı vefalar gösterir, kulun kölen olur...

Şifa olsun...

Mesnevi'den